La capital d'Hongria és una de les més belles de centre-Europa. Situada al cor del continent ha sofert els cops de la Història, per a bé i per a mal. Des de la seua època romana quan l'emperador Adrià ordena construir un palau a la vora del Danubi a l'illa d'Obuda, ha anat forjant-se un futur brillant. L'arribada dels magiars i el canvi de població als actuals hongaresos va fer la resta. La dinastia dels reis "arpadiana" ocupa la major part de l'època medieval, després les cases reials estrangeres dels Anjou i els Luxemburg, i els turcs que canviaren la fisonomia d'aquelles terres. Posteriorment els austríacs i l'imperi dual. D'ací a un país reduït en acabar la I Guerra Mundial, els nazis, els comunistes, la democràcia i la Unió Europea. Tot un gran periple històric que anirem coneixent a través dels magnífics edificis que donen sentit a la seua Història. A més la tradició hongaresa dels cafès, de la música, dels banys, i com no del gulàs menjar típic per aquelles terres. En arribar els dies nadalencs la gran capital es vesteix de gala amb els mercadets i les places engalanades fins al màxim. Us convidem a conèixer Budapest en el moment on més bella, romàntica i brillant es mostra de tot l'any.
Ens acompanyarà:
També vindrà amb nosaltres:
El preu d'aquest viatge és de 1180 € + 90 € de taxes
Concentració a les 16.00h a l’aeroport de Manises. Vol València-Budapest, via Francfurt. En arribar el nostre bus a Budapest ens arreplegarà a l'aeroport per portar-nos a l'hotel. Hotel a Budapest, 5 nits.
Farem un "Tour" per la ciutat de Pest. Recorrerem les principals avingudes de la ciutat així com el Gran Bulevard. L'avinguda Andràssy, la més elegant de la capital i que porta la marca d’un segle XIX imperial, i la plaça dels Herois. Visitarem el monument del Mil·lenni, el castell de Vajdahnyad i acabarem a la vora del llac que en aquesta època de l'any serveix de pista de patinatge i crea un ambient molt nadalenc en aquest gran parc.
Dedicarem el dia al barri de Buda. Com un autèntic niu d'àguila sobre el Danubi, el turó del castell a Buda va ser amb diferència lloc privilegiat d'ocupació humana des de l'antiguitat. Sembla, per la seua forma, navegar sobre el gran riu. Pujarem al turó del Castell reial, els jardins del Palau, el Palau presidènciaL, els carrers medievals. Entrarem a l'església de Sant Maties que encara que fundada al segle XII va ser reconstruïda al segle XIX, és la joia del turó de Buda. Després el Bastió dels pescadors que oferix una magnífica vista del barri de Pest. Pujarem a la muntanyeta de Sant Gerard, vorem els banys Gellert i la panoràmica del mirador de la ciutadella. A la vesprada anirem a recórrer els mercadets nadalencs de la plaça Vörösmarty i el carrer Vaci. Sopar a restaurant local.
Continuem visitant la monumental Budapest. Hui continuarem pel centre i els carrers i places més emblemàtiques. La passejada- sempre a peu- serà des de la plaça Kossuth on tindrem l'entrada al majestuós parlament admirant l'arquitectura "revival neogòtica" en què s'intentà recuperar glòries passades. És el símbol de la independència nacional i acull les principals institucions d'Hongria. És també seu del president de la república, del parlament, etc. A més la biblioteca té més de 400.000 llibres.Després anirem passejant per la vora del riu on trobarem la plaça de la Llibertat, la plaça Nador József amb les fonts de ceràmica de les manufactures d'Herend i Zsolnay, arribem a la gran plaça de Sant Esteve i entrarem a la Basílica. En aquesta plaça es troba un dels mercadets nadalencs més importants d'Europa i que ha aconseguitel premi de "millor mercadet nadalenc d'Europa". Tot un periple pel centre.
L'any 1733 el comte Grassalkovitch president del consell i confident de l'emperadriu Maria Teresa d'Àustria encarregà la construcció a l'arquitecte Meyerhoffer al poble de Gödöllö - a 30 km de la capital- la construcció d'un dels palaus barrocs més impressionants d'Hongria. Anys més tard va ser donat a Francesc Josep i a Sissi del palau com a dot de noces. Destruït per l'armada soviètica ha estat restaurat i ara brilla de nou aquesta joia del barroc austrohongarès. El visitarem. Després Szentendre, que és coneguda pels hongaresos com la vila de la intimitat, simplicitat i harmonia. Malgrat que a la plaça central els turistes compren souvenirs i ocupen els espais completament en allunyar-nos un poc trobem la simplicitat d'un poble de l'antiga Hongria. L'escriptor i viatger anglès P. Leigh Fermor durant el seu periple balcànic escrigué:" en acabar-se el dia vaig arribar a Szentendre, un poblet de camperols barroc, amb els carrers de pedra, els terrats de teula i els campanars de bulbs... A la nit, farem una navegació pel Danubi, gaudint dels indrets més espectaculars des d'una altra perspectiva.
A l'hora convinguda trasllat a l'aeroport i vol a València.